lauantai 10. marraskuuta 2018

Closet Purge





Heippa!
Tän päivän piti olla aktiivinen tenttiinlukupäivä, mutta heräsin eilen aamulla syksyn sadannessa flunssassa, enkä siksi oo jaksanut tehdä mitään aivoja suuremmin vaativaa. Huomenna täytyy petrata, sillä muuten oon ihan kunnolla liemessä tentin suhteen. 

En kuitenkaan tullut kirjoittelemaan tänne koulusta tällä kertaa. Sen sijaan ajattelin raottaa vähän mun ajatuksia tavaroiden haalimisen suhteen parin menneen päivän ajalta. 

Mulla on todella paha tapa ympäröidä itseni kauniilla tavaroilla, missä ei sinänsä ole mitään pahaa, mutta jossain kohtaa sitä huomaa, että kaikki ne kauniit ja ihanat asiat tekee kodista enemmänkin ahtaan ja tunkkaisen kuin viihtyisän ja mukavan. Oon myös pohtinut vaatteiden ja nopean muodin eettisyyttä, mutta se on ainakin toistaiseksi aihe, jonka suhteen mun on vielä etsittävä tietoa ja tehtävä tiedostettuja päätöksiä, jotta voisin täysin rehellisesti ja faktapohjaisesti siitä täällä puhua. 

Pääpointtina on kuitenkin tässä kohtaa se, että päätin käydä omistamani tavarat järjestelmällisesti läpi seuraavien viikkojen aikana ja hankkiutua eroon niistä, jotka eivät mielestäni täytä osaansa hyödyllisinä tai tarpeellisina tavaroina. 

Aloitin tämän suuren decluttering-syyssiivouksen vaatekaapistani ja heitin lähes puolet omistamistani vaatteista myyntiin erilliselle Instagram-tilille. Ne vaatteet, jotka eivät mene kaupaksi, päätyvät määrästä riippuen joko kirpparipöydälle tai lahjoitukseen. Osa näistä vaatteista on pyörinyt nurkissa muutaman vuoden ja nyt on vihdoin aika tehdä vaatekaappiin ja elämään vähän tilaa. Jos sua sattuu kiinnostamaan, niin @closetbyminttu on tili, jolta mun vanhat ryysyt löytyvät.

Jatkoin tätä ajatusta pidemmälle myös keittiöön, ja meikki/työpäydälle, jotka molemmat raivasin tyhjäksi vanhentuneista meikeistä tai turhista purnukoista, joilla ei ollut minkäänlaista toimivaa tarkoitusta.

Tähän mennessä oon ollut oikein tyytyväinen siihen, että pikkuhiljaa kotoa löytyy vain tarkoin valittuja tavaroita, joilla on jokaisella tunnearvo ja tarina. 

Millaisia ajatuksia tää sekava ajatusmyrsky teissä herättää?
-MINTTU

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti