sunnuntai 9. heinäkuuta 2017

Lemppareita









Lemppareita viime aikoina on olleet...

  • ruoanlaitto. Omassa kämpässä asuminen on tuonut mukanaan myös sen tosiasian, ettei äiti oo koko ajan huolehtimassa kaikesta, varsinkaan siitä, mitä pistät suuhusi. Onneksi äiti opetti mua ja pikkusiskoa jo pienestä pitäen laittamaan ruokaa, joten ihan sormi suussa ei oo tarvinnut olla. Sen sijaan oon ihan tykännyt laittaa ruokaa, vaikka mitään suurenmoisia gourmet-aterioita ei lautaselta löydykään.
  • kavereiden kanssa hengailu on tuonut paljon iloa ja hyvää päiviin töiden jälkeen. Oon kiitollinen niistä ystävistä, joita mulla on ja joiden kanssa aika kuluu lentäen. 
  • smoothiet, jotka pelastaa usein välipalahetken, jos leipää tai muuta ruokaa ei just silloin löydy kaapista. Lahjaksi saatu oma blenderi on kanssa ihan ykkönen tässä hommassa. 
  • uiminen ja uudet bikinit. Ainakin hyvällä säällä. Mutta uudet bikinit on kyllä löytäneet tiensä lemppareihin, sillä aiemmat kesät on eletty joko ikivanhoilla hapertuneilla uikkareilla tai kloorivedessä kellastuneilla bikineillä. Ehkä nää kestäis vähän enemmän.
  • lukeminen on ihan yks lemppariajanviete, varsinkin kesällä, kun aikaa oikeasti löytyy. Mulla on onnekkaasti sellainen kesätyö, missä saa ihan luvan kanssa lukea, enkä voisi olla tyytyväisempi. :)
  • uudet sadevarusteet AKA sateenvarjo, kumpparit ja sadetakki. Ihan tarpeeksi monta vuotta on tässä menty ilman kunnollisia sadevarusteita ja kastuttu useaman kerran ihan läpimäräksi sadetakin puuttumisen takia. 
  • kukat ruokapöydässä luo mun mielestä kotiin heti paljon mukavamman ja kotoisamman tunnelman. Vaikka mä oonkin kyllä tunnettu kukkien tappaja, niin ihmeen kaupalla ne on kestäneet ainakin toistaiseksi. Tykkään. Ehkä Jyväskylään muuttaessa on kuitenkin aika katsella vähän kestävämpiä huonekasviratkaisuja kuin maljakkokukat, vaikka ne kuinka ihania onkin.
  • Lontoon-reissun tuliaiset, jotka on ihan oikeasti päätyneet käyttöön piristää päivää mukavasti.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti