sunnuntai 26. maaliskuuta 2017

Viimeistä viedään




Kuvat: Matleena Kuitunen
Moi! Tää päivä on mennyt aika lailla kotona ollessa. Ehkä nyt on vielä liian aikaista sanoa, mutta mun flunssa tuntuu olevan menossa pois. Just sopivaan aikaan, sillä huomenna on eessä viimeiset yo-kokeet. Kuumotustaso on siis korkeella. Nyt tuntuu kuitenkin, että ehkä mä selviän. Olin kaverilla yötä ja aamu kului hitaasti heräillessä. Ei ehkä maailman tuotteliain päivä siis takana, mutta suhteellisen rentouttava ainakin. Netflix ja ranskankirja on pitäneet mulle seuraa tänään ja äsken päätin keittää oikein kunnon kaurapuuron iltapalaksi. Nam.

Nyt pitäisi vielä kerrata muutamat verbien taivutussäännöt, mutta sen jälkeen mä suljen kirjan ja ainakin yritän nukkua. Pää tuntuu vähän tyhjältä tällä hetkellä, eikä mulla sinänsä suurempaa asiaa tänne ollutkaan, mutta tänään on ollut kokonaisuudessaan kiva päivä, vaikka juuri mitään ei olekaan tullut tehtyä. 

Ideoita ja haaveilua tulevista jutuista sen sijaan on päivään mahtunut ja lähimpänä niistä ensi tiistai, joka on eka päivä ilman lukiota. Vaikka tähän kohtaan on kai hyvä mainita, että en mä ihan niin helposti lukiota taakseni jätä, sillä keväällä olisi mahdollisesti tarkoitus suorittaa musiikin lukiodiplomi, joka ainakin ajatuksen tasolla on hyvin käynnissä. Heh. :D 

Oon viimeisten kolmen vuoden aikana kasvanut aika vahvasti kiinni tähän kouluun ja kylään ja tää kevät on ollut ja tulee olemaan samalla tosi mielenkiintoista että haikeaa aikaa, kun tuttu ja turvallinen lukio on jäämässä taakse ja elämälle pitäisi keksiä jotain muuta sisältöä. Onneks kuitenkaan ei vielä tarvii päättää mitä loppuelämänsä tekee, ainoostaan minne hakee seuraavaks ja sekin on jo plakkarissa. Eli vaikka mun tulevaisuus ei tästä eteenpäin lähtisikään punaisen tuvan ja perunamaan suuntaan tai vastakkaiseen itsenäisen menevän nuoren elämää kohti, niin toistaiseksi yritän pysyä positiivisena ja luottaa että elämä tulee vastaan omalla painollaan. No huhhu, kuinka syvälliseksi tää lähti riistäytymään. Kenties mä jatkan vielä ranskan verbiopin parissa. Hyvää yötä ja alkavaa viikkoa!


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti